Nenek Bong0k 3 Berusia 82 tahun Ini Mencari rezeki Dengan Mengumpul Kotak Terpakai Untuk Mendapatkan Tidak Sampai RM10. Tetapi Kisah Di Sebaliknya Buat Ramai Terharu…

Nenek Bong0k 3 Berusia 82 tahun Ini Mencari rezeki Dengan Mengumpul Kotak Terpakai Untuk Mendapatkan Tidak Sampai RM10. Tetapi Kisah Di Sebaliknya Buat Ramai Terharu…

Sebuah video yang tular menunjukkan seorang nenek yang berumur 82 Tahun yang mengumpul kotak terpakai semala 14 jam sehari untuk mendapatkan duit yang hanya bernilai RM10.

Kisah ini menyingkap tabir kemiskinan yang berlaku di Korea Selatan. Selama ini yang kita ketahui Korea Selatan terkenal dengan fesyen, make-up, dan kehidupan yang glamour.

Juga dengan kemajuan teknologi dan dunia hiburan yang terkenal seluruh dunia. Tidak banyak yang kita dengar tentang kehiduoan sisi lain di Korea selatan.

Dalam video yang dimuanaik oleh Asian Boss, wanita warga emas itu bernama Yoo, memberikan gambaran kemiskinan dan warga emas di salah satu negara termakmur di dunia itu. Yoo hidup di sebuah ruang yang sangat sempit sendirian selama lima tahun.

Dia tidak mendapat perhatian dari lima orang anaknya, yang menurut nenek tersebut mereka juga mengalami kesukaran. Menurtnya lagi tiada seorang pun anak yang mampu menolongnya.

“Mereka tidak mampu. Terlalu membebankan buat mereka,”kata Yoo dalam video seperti dipetik dari Nextshark.

Walaupun begitu, Yoo mengatakan tidak terkilan dengan anak-anaknya. Dia mempunyai harga diri dan berdikari untuk mengumpul kotak terpakai, bekerja selama 14 jam yang hanya bernilai lebihkurang RM10 sahaja.

Daia kan keluat lebihkkurang pukul 7 atau 8 pagi dan pulang pada pukul 9 atau 10 malam. Menurutnya seperti dipetik dari Asia Boss.

Pendapatannya hanya digunakan untuk dia makan untuk terus hidup sehari lagi. Bagaimanapun dia mendapat bantuan kebajukan lebihkurang RM250 sebukan dari kerajaan Korea selatan.

Apa yang membimbangkan Yoo adalah dirinya yang semakin tua dan dbimbang dia tidak mampu untuk bekerja lagi. Dia mengharapkan semoga satu hari anak-anakmya dapat membantunya.

Tonton VIDEO Berkaitan Di Bawah Ini

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Disediakan Oleh Ciungwanara / Beritakopak

Sumber : Viva