Walaupun Dia Hanya Berketinggian 130cm, Tetapi Dia Dikatakan ‘Manusia K3rdil Paling Cantik Di Dunia’.

Walaupun Dia Hanya Berketinggian 130cm, Tetapi Dia Dikatakan ‘Manusia K3rdil Paling Cantik Di Dunia’.

Pada sebuah program TV talkshow bernama 向幸福出發 (Tour Between Two Lovers), seorang gadis bernama Tian Tian telah dijemput sebagai tetamu undangan.

Gadis ini terkenal di media sosial bukan hanya kerana wajahnya yang cantik tetapi juga kerana ketinggian badannya.

Sehinggakan pengacara program tersebut sangat kagum melihat dirinya. menurut pengacara tersebut dia biasa melihat orang k3rdil tetapi belum pernah melihat orang k3rdil secantik gadis itu.

Tian-tian membaca kawan baiknya, Yun Yi menemaninya di dalam program tersebut. Rakannya itu juga mempunyai ketinggian 135cm iaitu lebihkurang dengan ketinggian Tian Tian. Menurut Tian-tian sejak dia mengenali Yun Yi, hidupnya berubah menjadi orang yang lebih pos1tif.

Yun Yi yang ceria telah menyedarkan Tian Tian bahawa di dalam dunia ini tiada yang mustahil dan setiap orang mempunyai kelebihan masing-masing. Kerana itulah Tian Tian berani keluar dari kampungnya dan mencuba nasibnya di bandar.

Tian-Tian dilahirkan di Zhe Jiang, Wen Zhou. Dia hanya mempunyai ketinggian 130cm. Wajah mukanya yang cantik dan mempunyai bentuk badan yang sangat menawan. Hiasan yang sederhana membuatkan dirinya sangat manis dilihat.

Tian Tian selalu menghias diri untu kelihatan sentiasa cantik. Keceriaan yang semulajadi pada dirinya menawan setiap hati orang yang melihatnya.

Di dalam program itu, Tian Tian mengatakan dahulu dia seorang yangh sangat merendah diri kerana tubuhnya itu. Perkara itu biasa dialami oleh orang k3rdil. Dia dilahirkan normal tetapi ketinggiannya tidak berubah setelah mencapai ketinggiannya sekarang.

Melihat rakan sebayanya semakin besar dan tinggi, sedangkan dia tidak membuatkan dirinya berasa tertekan dan merendah diri. Tetapi Tian Tian percaya bahawa setiap orang ada kelebihannya.

Dia mula menggunakan bentuk fizikalnya itu sebagai kelebihannya dan lama kelamaan dia menjadi orang yang percaya diri.

Banyak lelaki yang mencuba mendekati dirinya, tetapi dia belum terbuka lagi untuk menerima lelaki dalam hidupnya tetapi dia menolaknya secara halus. Dia sebenarnya tidak mahu orang mencintainya kerana kecantikannya. apa yang dia mahukan adalah seorang lelaki yang menerima dia seadanya.

Sekarang dia membuka kedai menjual baju secara online. Dia juga menjadi model dan mengambil gambar dirinya sendiri. Kerana bentuk badannya yang cantik, ramai orang yang tidak menyedari bahawa dia adalah manusia k3rdil.

Dia telah membuktikan bahawa kekurangan yang ada padanya adalah satu kelebihan jika tahu menggunakannya. Kisahnya itu menjadi inspirasi kepada ramai orang yang kurang bernasib baik untuk lebih percaya diri dan menjadi orang yang berjaya.

Terima kasih kerana membaca. silakan SHARE Ya!

Terjemahan dan disediakan Oleh Ciungwanara / Beritakopak

Sumber : foyuan