Tolong jangan kacau, komen atau tag isteri saya, Shahida. Dia dah cukup tertekan silap hari bulan boleh jadi gil4.. ” – Datuk Aliff Syukri

Tolong jangan kacau, komen atau tag isteri saya, Shahida. Dia dah cukup tertekan silap hari bulan boleh jadi gil4.. ” – Datuk Aliff Syukri

Minggu lepas kecoh netizen memperkatakan tindakan dan kata-kata pengasas kosmetik Dherb yang merupakan penaja utama Gegar Vaganza Musim kelima semasa mempromosikan produknya dalam program itu.

Boleh baca kisah penuh DI SINI -> ” Minggu depan Aliff Syukri jangan pergi Gegar Vaganza lagi. Jika you pergi juga, anggap je you cari g4duh dengan I.. ” – Datin Shahida

Kec4man demi kec4man diterima oleh pelbagai pihak termasuk daripada golongan artis dan netizen yang mempertikaikan tindakannya itu.

Malah ahli keluarga terutama sekali isteri Datuk Aliff, Datin Shahida turut terkena tempiasnya dan dihent4m hebat oleh netizen yang mempersoalkan peranannya sebagai isteri untuk menasihati suaminya.

Menerusi entri terbaru di Instagram, Datuk Aliff meluahkan rasa sedih apabila orang dengan mudah menjatuhkan kesalahan kepadanya walaupun beliau sudah membuat permohonan maaf secara langsung di program Gegar Vaganza.

Datuk Aliff juga meminta orang ramai supaya tidak mengganggu isterinya kerana Datin Shahida dikatakan sudah cukup tertekan dengan apa yang berlaku, ditambah pula dengan  kec4man tanpa henti diterima melalui akaun instagramnya.

Baca luahan Datuk Aliff di bawah :

” Bila kita berusaha utk membuat prmosi separuh m4ti dgn modal berjuta dan semua telah dirancang, mudah sungguh org menjatuhkan kesalahan saya.. “

” Tapi ingat plz jgn kacau, comment ke tag wife saya @shahidadherbs dia dah cukup tertekan silap hari bulan boleh gil4… “

” Bygkan mudahkan kerja si dia hanya sekadar tweet dan up kat ig dan mencetuskan perbal4han.. #biarapaorgkata Allah maha besar dan adil.. “

Rata-rata netizen meminta Datuk Aliff bersabar dan tidak mempedulikan kata-kata negatif. Antara komen-komen netizen :

” Dato’ baik tutup ruangan komen. Tak perlu layan netizen. Silap haribulan, kita yg x betul. Biar apa orang kata, kita teruskan belajar & ambil pengajaran. Semoga dipermudahkan urusan Dato’ Datin.. “

” Betul.. jgn libatkan org lain… isteri mane x sedih suami kne hent4m.. netizen jgn libatkan org lain utk hent4m ssorg.. “

” Biasa la Dato’. Manusia mmng itu sikapnya suka mencari silap org. 10 yg baik belum tentu diorang ingt. Tapi 1 silap Smpai m4ti pun diorg akan kec4m. Takpe lah dato bukan diorg yg tolong Dato’ masa Dato’ mula¬≤ susah dulu. Yg penting skrg bt permohonan maaf je. Org xtahu kita bergurau ke terlepas ke. Org hanya tahu salah kita. Nak jatuh kn org zaman ni mmng sngt senang dihujung jari ja. Apa2 pun kipidap Don’t gibab Dato’ @aliffsyukriterlajaklaris & Datin @shahidadherbs.. “

” Sabar Dato Dan Datin. Allah maha mengetahui. Allah maha mendengar.. “

” Pedulikkanlah kata2 org Dato move on then jadi lebih brjaya , buang yg keruh ambil yg jernih, kirim Salam Datin.. “

” Sabar la dato, manusia di dunia ini tak ada yg sempurna, orang yg mudah mengh!na orang itu adalah orang yg sgt rugi, Allah ada dato.. “

” Allahuakbar… sudah2lah h4ters, kesiankanlah mereka sekeluarga. Tiada sesiapa yg sempurna selagi kita ni digelar manusia. Setiap masa kita diuji byk lagi ujian2 yg kita tak tahu.. Kalau anda seorang yg baik andakan akn sentiasa mendoakan org lain juga bkn dgn menulis untk mengutuuk beliau.. Move on guys!.. “

Semoga perkara yang terjadi ini membawa hikmah kepada Datuk Aliff. Mana yang baik, kita ambil sebagai teladan. Mana yang tak elok, kita jauhkan.

Jangan pedulikan kata-kata negatif yang boleh meny4kitkan hati. Ambil nasihat baik yang diberi dan terima serta jadikan pengajaran.

Setiap orang pasti akan melakukan kesalahan. Mungkin beliau sangat teruja untuk membuat promosi tetapi tidak perasan boleh meluk4kan hati orang lain. Datuk Aliff pun sudah meminta maaf atas apa yang berlaku. Tidak perlulah dipanjangkan lagi perkara ini.

Kepada netizen di luar sana, berhentilah mengec4m kerana kata-kata anda boleh menjadi setaj4m pis4u. Semoga urusan Datuk Aliff dipermudahkan. Sama-sama kita doakan.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Datuk Aliff Syukri by Berita Kopak / Ciungwanara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *