Wanita Ini Mengahwini Lelaki Yang Berbeza 43 Tahun Darinya. Selepas 10 Tahun Mereka Dikurniakan 3 Orang Anak Tetapi Wanita Ini Meluahkan Sesuatu Yang MENGEJUUTKAN..

Wanita Ini Mengahwini Lelaki Yang Berbeza 43 Tahun Darinya. Selepas 10 Tahun Mereka Dikurniakan 3 Orang Anak Tetapi Wanita Ini Meluahkan Sesuatu Yang MENGEJUUTKAN..

Memang benar orang mengatakan cinta itu tidak mengenal apa pun. Bagaimana tidaknya, gadis ini yang baru berumur 27 tahun berkahwin dengan warga emas yang berusia 70 tahun. Perbezaan usia mereka sangat jauh iaitu 43 tahun.

Kisah yang menjadi tular di Vietnam ini berlaku pada tahun 2010 yang lalu. Kini usia wanita itu mencapai 35 tahun dan suaminya 78 tahun.

Warga emas tersebut yang bernama Ngo adalah bekas tentera. Setelah pencen, dia balik ke kampung halamannya dan di sanalah dia bertemu dengan Nguyễn, yang telah jatuh cinta kepadanya. Akhirnya mereka mengambil keputusan untuk berkahwin.

Keputusan mereka itu mendapat halangan dari kaum keluarga terdekat Nguyễn kerana usia mereka yang terlalu jauh. Tetapi kerana cinta, Nguyễn tidak peduli. Dia akhirnya mengahwini Ngo dakn kini mereka dianugerahkan 3 orang anak.

Tetapi kini, Nguyễn sedar bahawa segalanya kini menjadi semakin berat baginya. Baru dia menyedari kenapa kaum keluarganya menent4ng keras kemahuannya ketika dia mahu mengahwini dengan warga emas itu.

Kehidupan mereka semakin terhimmpit dan sangat berbeza dengan imaginasinya dahulu. Nguyễn mulai merasakan tekanan menjadi surirumah tangga dengan membesarkan anak di samping suuami yang semakin uzur.

Dengan wang pencen suaaminya yang cuma sebulan DV 1.600.000 (tidak sampai RM300) dia menguruskan segalanya. Suaaminya yang selalu saakit dan kerap ke h0spital kerana semakin tua di tambah pula dengan anak-anak yang semakin membesar membuatkan dia begitu tertekan.

Akhirnya Nguyễn terpaksa menerima kenyataan. Dia mengaku bahawa hidupnya sekarang “tiada erti cinta”. Dan dia juga tidak memiliki apapun lagi tentang cinta.

Dia sendiri mengaku sangat menyesaal telah membuat keputusan itu, apalagi suuaminya sekarang sama sekali tidak dapat membantu dia apa-apa.

Jika dia dapat mengulang kembali waktu, dia tidak mahu berkahwin dengan suaaminya sekarang. tetapi segalanya sudah terlambat.

Namun walau dia menyesaal, dia juga tidak sampai hati untuk meninggaalkan suaaminya itu.

Begitulah jika dibuai oleh cinta. Pada waktu itu apa yang membuatkan Nguyễn jaatuh cinta dengan suaminya yang jauh berbeza sesiapa pun tidak pasti. Cuma cinta itu butaa… Jadi berfikirlah dengan lebih mendalam supaya anda tidak menyesaal di kemudian hari.

Terima kasih kerana membaca. Silkan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan Oleh Ciungwanara / Beritakopak

Sumber : coco