Hanya Bermain Dengan Buih Sabun, Video Lelaki Jepun Ini Menjadi Viral dan Di Tonton Lebih 7 Juta Orang! Korang Pandai Tak Buat Macam Dia Ni…

Hanya Bermain Dengan Buih Sabun, Video Lelaki Jepun Ini Menjadi Viral dan Di Tonton Lebih 7 Juta Orang! Korang Pandai Tak Buat Macam Dia Ni…

Seorang pemuda dari Jepun menjadi sensasi di media sosial kerana videonya yang menunjukkan kemahirannya membuat buih sabun yang banyak dan padat dari secuit sabun sahaja.

Tonton VIDEO Di Bawah Artikel

Video tersebut menunjukkan pemuda yang bernama Karin itu mampu menghasilkan gumpalan buih sabun yang besar dan ‘padu’ hanya dari ‘secuit’ sabun cair yang diletakkan diatas telapa tangannya.

Video tersebut dimuatnaik di akaun Twitter @na_mi_da itu mendapat tontonan sehingga 7 juta lebih dan telah di retweet hampir 140.000 kali dan menerima lebih dari 460.000 Likes dari netizen.

Walaupun kemahiran Karin tersebut tidaklah istimewa, tetapi mampu membuat ratusan ribu netizen di Jepun terpesona melihat video tersebut.

Dalam video yang dimuatnaik, Karin menggosok dan meraamas-ramaas tangannya, untuk mengubah secuit sabun cair menjadi gumpalan buih yang banyak dan padu sehingga kelihatan seperti melekat di tangannya.

Netizen merasa kagum dengan kemahiran Karin yang dapat menghasilkan gumpalan buih dari secuit sabun cair sahaja.

“ Memang bakat yang mengagumkan! Kamu mungkin boleh juga memuk0l putih telur menjadi kek!” tulis seorang pengguna Twitter.

“ Hebat! Sangat aneeh dan seronok untuk ditonton,” balas pengguna Twitter lainnya.

Teknik yang digunakan oleh Karin sebenarnya tidak terlalu istimewa atau unik. Dia hanya mengambil secuit sabun cair dan mencampurnya dengan sedikit air.

Setelah itu dia mulai menggosok dan meraamas-ramaas tangannya sehingga buih sabun menjadi banyak, dan semakin banyak.

Buih sabun yang dihasilkan oleh Karin terlihat begitu padat sehingga tidak akan jatuh walaupun dia membaalikkan tangannya.

Setelah melihat respon yang sangat baik untuk video pertamanya itu, Karin begitu bersemangat untuk menghasilkan buih dari sabun buku.

Dan walaupun menggunakan sabun buku, buih yang dihasilkan dari tangan Karin sama banyaknya dengan buih yang dia hasilkan dari sabun cair.

Apa yang menarik dan melucukan ialah, Karin mengatakan ini sahaja bakatnya yang ada, dan dia baru pertama kali memuatnaik video untuk berkongsi bakatnya itu.

Tetapi dia tidak menyangka bakatnya itu membuatnya menjadi bintang Twitter dalam masa sekejap sahaja.

Tonton VIDEO Berkaitan Di Bawah Ini

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan Oleh Ciungwanara / Beritakopak

Sumber : Twitter @na_mi_da