Pernah Di Gelar Penyanyi Terhod0h, Dan Pernah Putuus Asa Dalam Mencari Jodoh. Tetapi Dengan Tidak disangka Dia Menemui Kekasih Hatinya Yang Tampan Dengan Cara Ini…

Pernah Di Gelar Penyanyi Terhod0h, Dan Pernah Putuus Asa Dalam Mencari Jodoh. Tetapi Dengan Tidak disangka Dia Menemui Kekasih Hatinya Yang Tampan Dengan Cara Ini…

Namanya Chen Shi Juan, pada tahun 1996, dia pernah melancarkan sebuah album bertajuk “Shi Juan Nv Zi”. Kerana mukanya yang lebar, mata sepet dan tulang pipi yang tinggi, di pernah dipanggil artis paling hod0h.

Dia kemudian menukar namanya kepada Macy dan memulakan hidup baru. Dengan rasa rendah diri, dia pernah kecew4 dengan wajahnya sendiri.

“Wajahku ini membuatkan aku tidak disayangi ayah, tidak disayangi ibu. Aku ingin ada kekasih tetapi tiada yang sudi aku. Ada orang yang m4ti kerana cinta, tetapi aku mungkin m4ti kerana tiada cinta”.

Ketika ayahnya meminta Macy untuk mencari jodoh, ayahnya pernah meminta maaf kepada Macy. “Maaf, ini salah ayah yang membuat kamu terlahir hod0h begini!”

Perkataan ayahnya iti sangat menyaakiti hati Macy….

Akhirnya pada tahun 2002, dengan simpanan berjumlah 1 juta NTD (lebih kurang RM 137,000), Macy mengambil keputusan untuk mencuba nasib di New York.

Dia mengajar nyanyian, bermain piano, dan juga menjadi artis pengganti. Kerana pernah bekerjasama dengan Yoyoma (pemuzik terkenal), Macy berjaya mendapatkan visa pemuzik.

Tiada yang menyangka, perjalanannya ke New York ini berjaya membuahkan hasil. Macy berjumpa dengan cinta sejatinya di sini!

Lelaki yang sekarang menjadi suaminya, Ken, adalah kacukan dari Chinese, Perancis dan Ireland. Wajahnya tampan dan mempunyai wajah yang mirip dengan aktor Hollywood Michael Wong. Pada tahun 2006, mereka mengambil keputusan untuk berkahwin.

Ketika menceritakan pertemuannya dengan Ken, dengan tertawa Macy memberitahu, “Saya begitu malu, waktu itu umurku 35 tahun dan baru tiba di New York. Aku berjumpa dengan dua murid yang begitu bersemangat menolongku mencari jodoh dengan cara mendaftarkanku di laman mencari jodoh Amerika. Di situlah aku pun berjumpa jodoh dengan Ken.”

Tidak pernah dia mimpikan untuk hidup bahagia seperti sekarang. Di Taiwan dia digelar wanita terhod0h dan dia sudah putuus asa dalam mencari jodoh. Tidak disangka di New York dia dianggap cantik oleh orang di sana!

Suaminya Ken juga sangat menyokong Macy dalam kerjaya muziknya itu. ” Pada awalnya aku sudah ingin menyerah, tetapi dia berkata, apa yang kulakukan di dunia ini sepanjang hidup tidak akan dikenali orang. Hanya karya muzik yang baik yang terus bertahan di dunia ini, walaupun aku sudah tidak ada di dunia ini!”

Macy yang berada 15 tahun di New York kembali semula ke Taiwan untuk meneruskan kerjayanya. Semoga semua usaha dan perjuangannya semakin bersinar dan bakatnya diketahu seluruh dunia.

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan oleh Ciungwanara / Beritakopak

Sumber : story