Lelaki Berusia 82 tahun Ini Berkahwin Dengan Wanita 28 Tahun. Ramai Yang Mengatakan Yang Wanita Tersebut

Lelaki Berusia 82 tahun Ini Berkahwin Dengan Wanita 28 Tahun. Ramai Yang Mengatakan Yang Wanita Tersebut Hanya Ingin Menumpang Kekayaan. Tetapi Mereka Terkej0t Apabila Melihat Gambar…

Suatu ketika dahulu, Netizen di Taiwan pernah dikej0tkan dengan perkahwinan antara seorang lelaki yang berusi 82 tahun dengan seorang wanita yang berusia 28 tahun. Beza antara keduanya sangat jauh iaitu 54 tahun.

Lelaki tersebut bernama Yang Zhenning (82 tahun) berkahwin dengan Wengfan (28 tahun). Perkahwinan mereka menjadi perbualan masyarakat di sana dan ramai orang mengganggap yang wanita tersebut berkahwin kerana ingin menumpang kekayaan warga emas tersebut.

Ini kerana Yang Zhenning adalah ahli Fizik yang terkenal dan pernah mendapat hadiah Nobel. Kekayaan dan kemasyhuran Yang Zhenning inilah yang membuatkan ramai orang mengatakan yang wanita tersebut hanya ingin mengejar kekayaan semata-mata.

Tetapi, itu adalah cerita 14 tahun yang lalu. selama 14 tahun inilah mereka tetap bersama mengharungi kehidupan rumahtangga. Yang Zhenning telah berusia 96 tahun. baru-baru ini dia dilihat menghadiri sebuah majlis dan ramai orang yang merasa bimmbang dengan tahap kesihatannya apabila mereka melihat mukanya yang semakin puucat dan uzuur.

Yang Zhenning sangat menyayangi isterinya. Walaupun ramai orang yang mengatakan wanita yang dikahwininya itu hanya ingin menumpang kekayaannya, tetapi Yang Zhenning hanya berkata,”Isteriku ini adalah hadiah terakhir yang Tuhan berikan untukku. Wengfan adalah gadis yang baik hati!”

Ramai juga yang berpendapat Yang Zhenning memilih Wengfan kerana wanita tersebut memiliki paras yang serupa dengan isterinya yang telah lama pergi. Mereka mengatakan wajah wanita tersebut dengan wajah isterinya begitu mirip. Apabila dilihat gambar mereka berdua, memang ada sedikit persamaan.

Isterinya yang pertama meninggaal pada tahun 2003, dan setahun selepas isterinya itu pergi, Yang Zhenning bertemu dan mengahwini Wengfan pada tahun yang sama. Yang Zhenning sekarang sudah hampir berusia 100 tahun dan keadaan tubuhnya juga semakin lemaah. Yang Zhenning berkata beliau akan mewaariskan rumah yang ada kepada Wengfan.

Beliau berharap selepas dia sudah tiada, Wengfan dapat meneruskan kehidupan dengan baik. Begitulah cintanya kepada Wengfan dan ianya juga menandakan bahawa wanita tersebut benar-benar adalah isteri yang baik.

Walaupun keduanya telah bersma selama 14 tahun, tetapi masih ada suara-suara yang mengatakan wanita tersebut hanya menumpang kekayaan Yang Zhenning. 14 tahun sebenarnya bukanlah jangkamasa yang sekejap. Dapat dilihat dari situ yang Wenfang begitu ikhlas mencintai Yang Zhenning.

Selama 14 tahun ini, Wengfan tetap setia menjaga Yang Zhenning dan selalu berada di sampingnya. Itu sebenarnya sudah cukup untuk membuktikan yang keduanya saling mencintai satu sama lain.

Kisah Yang Zhenning dan Wengfan ini membuktikan cinta itu tidak mengenal apa-pun. Walaupun kadang-kadang ianya tidak dapat dicapai fikiran,cinta dan kasih sayang adalah sesuatu yang sukar diterjemahkan dengan kata-kata. Cinta memang tidak mengira usia, cinta tidak mengenal hartabenda dan cinta tidak mengenal paras rupa. Cinta yang sejati adalah saling memahami dan saling mepercayai satu sama lain.

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Terejemahan Dan Disediakan Oleh Ciungwanara / Berita kopak

Sumber : Micelle