Walaupun Mendapat Hal4ngan dari Keluarganya, Wanita Berusia 60 tahun Ini Tetap Berkahwin Dengan Pemuda Ini Yang 34 Tahun lebih Muda Darinya. Akhirnya…

Walaupun Mendapat Hal4ngan dari Keluarganya, Wanita Berusia 60 tahun Ini Tetap Berkahwin Dengan Pemuda Ini Yang 34 Tahun lebih Muda Darinya. Akhirnya, Kerana Tidak Mendengar Kata…

Diane De Zoysa, 60 tahun, dari Edinburgh, Scotland, berjumpa dengan seorang pemuda bernama Priyanjana De Zoysa, 26 tahun, yang merupakan kakitangan hotel semasa travel ke Sri Lanka pada bulan November 2011. Diane telah tertarik dan j4tuh cinta bila melihat pemuda tersebut dan mereka mengambil keputusan untuk berkahwin. Tetapi niat mereka itu mendapat halang4n dari keluarga Diane.

“Rakan-rakan saya mengatakan itu bukanlah idea yang baik. Tetapi saya sangat mencintainya dan pada pandangan saya, dia juga mencintai saya dengan baik. Saya ingin membuktikan kepada mereka yang anggapan mereka pada Priyanjana adalah tidak benar. Saya tidak pernah mencintai sesiapa pun dan dia juga mencintai saya,” katanya.

Pada tahun 2015, Diane mengambil keputusan untuk meningg4lkan Scotland untuk bersama suaminya yang masih muda di bandar kecil Ahungalla, Colombo. Sebelum pergi, dia menjual semua hartanya di Scotland dan menggunakan wang tersebut untuk membeli rumah yang berharga £ 60,000 (lebih kurang RM380,000) dan membeli sebuah bas mini dengan harga 31,000 poundsterling (RM134,000) untuk Priyanjana mencari rezeki untuk mereka.

Tetapi, panas yang diharapkan sampai ke petang, rupa-rupanya hujan di tengah hari. Pemuda tersebut mengahwininya hanyalah semata-mata untuk wang dan kesenangan.

Priyanjana selalu meminta wang dari Diane. Malahan tidak cukup dengan itu, dia juga mengur0ng Diane. Sepanjang 2 tahun dia bersama lelaki itu dia tidak dibenarkan keluiar ke mana-mana sekalipun untuk ke tepi pantai. Dia menyes4l tidak mendengar kata keluarganya dan rakan-rakannya.

Tetapi, nasibnya berubah selepas suaminya tiba-tiba didapati m4ti akibat dibun0h pada bulan Mei 2017. Mereka menyangka yang suami Diane itu adalah orang kaya dan memer4s ug0t suaminya.

Setelah kem4tian Priyanjana, Diane menjumpai beberapa dokumen yang mengatakan bahawa suaminya tersebut ada berkahwin dengan wanita lain secara senyap-senyap. Jadi, selama ini suaminya itu meminta wang darinya adalah untuk diberikan kepada perempuan lain..

Diane kemudian merancang untuk menjual rumahnya dan kembali ke Scotland, namun rancangannya itu mendapat bant4han oleh keluarga suaminya. Akhirnya, Diane melarikan diri dari rumah tersebut dan kembali ke Edinburgh. Tetapi, nasib mal4ngnya tidak habis di situ kerana dia terpaks4 membayar hutang kad kredit suaminya berjumlah £4,000 (lebihkurang RM21,000).

Kisah ini seharusnya menjadi pengajaran kepada wanita-wanita di luar sana supaya berhati-hati memilih pasangan. Janganlah kerana cinta semata-mata kita terburu-buru mengambil keputusan tanpa melihatnya dengan lebih jauh.

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan oleh Ciungwanara / Beritakopak

Sumber : feedytv.com