” Aidil dan Rita ni jangan bagi baik. Nape ek ? ” – Rita Rudaini

” Aidil dan Rita ni jangan bagi baik. Nape ek ? ” – Rita Rudaini Dedah Ada Yang Tak Senang Dia Berbaik Dengan Bekas Suaminya, Aidil Zafuan Demi Anak-Anak

Umum mengetahui Rita Rudaini mempunyai 2 orang anak lelaki hasil perkahwinannya dengan Aidil Zafuan bernama Airit Rayyan Rizqin dan Airit Rafqa Arjuna.

Namun jodoh mereka tidak panjang dan berakhir dengan perpisahan. Aidil kemudiannya berkahwin lain. Manakala sehingga kini Rita masih lagi belum berjumpa pengganti Aidil. Apa yang berlaku, semuanya tidak mematahkan semangat Rita untuk menjadi seorang ibu yang terbaik buat anak-anaknya.

Sebelum ini Rita pernah memuatnaik satu gambar anak-anaknya bersama Aidil. Gambar itu juga turut mendapat perhatian ramai serta mendapat banyak komen dan like.

” Mcm2 spekulasi manusia klau sis up kn pic anak2 sis.. x bg jumpa anak lah, dendaaam sampai anak jd maangsa lah, x bg anak main bola sbb dendaaam kt pak dia lah.. “

” Mmm seronok sis baca cerita dongeng rekaan manusia luaq sana….. nah! Sis lanje pic anak beranak. maaf lah pic lama tp ada ‘nilai sentimental’ tau.. “

” Pic baru x dak so sis lanje pic lama jerhh… sis x dak masalah pon dgn bekas sis.. kita org x gad0 pon… “

” Pandai je manusia2 buat skrip telenovela 7 tahun 7 keturunan, x abis2 cite ‘posh n beckham’ ni.. “

” Sampai anak2 sis dah besaq dah.. sis ok je, x dak masalah pon.. kita husnuzon je.. anak2 sis main bola pon sis support… buat apa nk halang cita2 depa… cita2 depa cita2 sis jugak.. “

” Ada org kata pulak ‘gigih nk bg ank main bola jugak’ .. lorrr xkan nk bg main masak2 kot… dah depa budak laki.. bola sepak x leh di pisahkan dr budak lelaki… “

” Daraaah ka, keturunan ka, kuah ka, nk buat lagu mana da depa minat sis antaq la blajaq… ramai jugak dok komen klau upload pic ank, ‘muka bapak sgt’ .,. “

” Kompom laa muka bapak.. dah hasil tuai dr ‘AI+RIT’ … x kan kluaq muka brat pitt pulak.. “

” Lps ni jgn pulak kata bila sis up pic ni, kata plak sis x hormat pihak sana pula ..nk buat lagu mana dah DNA pak depa.. xsalah lah sis boh pic depa anak beranak.. “

” Sis xde masalah dgn Daddy ryan n juna.. harap lps ni xdak lah nk pertikai sis x bg itu ini ye… “

” Tak kan smua sis nk cite kt korg …. Xpe nnti 1day mommy bwk tgk Daddy game ye. @airitqaqa727 n @airitryan727 tggu Daddy bg tiket #sislanje.. “

 

View this post on Instagram

 

Mcm2 spekulasi manusia klau sis up kn pic anak2 sis..’xbg jumpa anak lah,dendam sampai anak jd mangsa lah,xbg anak main bola sbb dendam kt pak dia lah’ …..mmm seronok sis baca cerita dongeng rekaan manusia luaq sana…..nah! Sis lanje pic anak beranak 😘 maaf lah pic lama tp ada ‘nilai sentimental’ tau 😘….pic baru xdak so sis lanje pic lama jerhh…sis xdak masalah pon dgn bekas sis..kita org xgado pon…pandai je manusia2 buat skrip telenovela 7tahun 7 keturunan,xabis2 cite ‘posh n beckham’ ni πŸ˜‚ ..sampai anak2 sis dah besaq dah..sis ok je,xdak masalah pon..kita husnuzon je..anak2 sis main bola pon sis support…buat apa nk halang cita2 depa…cita2 depa cita2 sis jugak πŸ˜‰ …ada org kata pulak ‘gigih nk bg ank main bola jugak’ ..lorrr xkan nk bg main masak2 kot…dah depa budak laki..bolasepak xle di pisahkan dr budak lelaki…darah ka,keturunan ka,kuah ka ,nk buat lagu mana da depa minat sis antaq la blajaq…ramai jugak dok komen klau upload pic ank,’muka bapak sgt’ .,.kompom laa muka bapak..dah hasil tuai dr ‘AI+RIT’ …xkan kluaq muka brat pitt pulak πŸ˜‚ ……lps ni jgn pulak kata bila sis up pic ni,kata plak sis xhormat pihak sana pulak πŸ˜‚πŸ˜‚ ..nk buat lagu mana dah DNA pak depa..xsalah lah sis boh pic depa anak beranak 😝 sis xde masalah dgn Daddy ryan n juna 😘 ..harap lps ni xdak lah nk pertikai sis xbg itu ini ye…xkan smua sis nk cite kt korg πŸ™ƒ …. Xpe nnti 1day mommy bwk tgk Daddy game ye 😘 @airitqaqa727 n @airitryan727 tggu Daddy bg tiket 😘 #sislanje

A post shared by Rita Rudaini (@ritrud727) on

Yang terbaru, Rita sekali lagi memuatnaik gambar lama anak-anaknya bersama Aidil. Menurut Rita, ada pihak yang tidak senang dia berbaik dengan Aidil walaupun hanya demi anak-anak.

Baca perkongsian Rita di bawah :

” Ada manusia yg tidak senang dan goyang klau kami berbaik….. walaupon demi ank2…. gigih laaa cuba nak laga kan kami…. anak2 kami jd mangsa…… KEJI dan JIJIK… “

” AIDIL dan RITA ni jgn bg dekat, jgn bagi baik……. nape ek? Adakah klau kami dekat n berbaik, kami jd spt lagu stacy ‘bergabung meletop’ ? “

” Rancang lah mcm mana pon… .buat lah mcm mana pon …. biar pon beribu tahun…. sisturrr ok ja…. sbb sisturr percaya, satu hari nnti, TUHAN akan bisik kan hanya yg BENAR pd Daddy ryanjuna….Β #sislanjesupperΒ #AIRIT “

Rata-rata peminat menasihati supaya Rita Rudaini bersabar dengan ujian ini. Antara komen-komen peminat :

” Insyaallah sis… Allah maha pengasih dan adil.. setiap ujian itu sebab Allah sayang sis n anak2.. yg pasti apa jua yg berlaku kpd sis Rita dan anak2.. sis Rita dan anak2 dikurniakan ketenangan which ketenangan itu hanya milik Allah.. insan yg menzalimi org lain pasti Allah tarik ketenangan itu… “

” Semoga diberi kekuatan kesabaran. Buat sis.. “

” Baguihh… kalau niat baik n masing2 memikirkan tangungjawab masing2 utk anak2.. semoga disatukan semula.. i’allah.. “

” Salam sis. Hubungan Anak dan ayah tak boleh dpisahkan. Hasbunallah waniikmal waqil. Barakallahu fiq. Amiin.. “

” Biarlah apa orang kata…sis @ritrud727 mengadu terus pada Allah…insyaallah semuanya baik baik saja.. “

” Biar apa org kata. Janji nawaitu Rita yg terbaik. InshaAllah .. Byk kn istghifar dn Doa. Semoga tabah dn kuat . Allah syg rita tu. Allah x kn duga umatnya klu kita tak mampu.. “

Silakan SHARE..

Sumber : IG Rita Rudaini by Berita Kopak / Ciungwanara