” Kalau rasa awak tuu baik sangat, sila ambil anak awak balik sekarang. Saya bukan nak sangat anak awak.. ” – Datuk Aliff Syukri

Kalau rasa awak tuu baik sangat, sila ambil anak awak balik sekarang. Saya bukan nak sangat anak awak. Awak yang whatsapp kami nak kasi anak tu.. ” – Datuk Aliff Syukri

Menerusi akaun Instagram, pengasas produk terkenal Datuk Aliff Syukri memuatnaik komen ibu kandung kepada anak angkatnya Qayyum yang menggunakan fake account di salah satu entri di laman Instagramnya.

Datuk Aliff rasa kecewa di atas tuduhan dan kutukan wanita berkenaan terhadap dirinya. Baca luahan Datuk Aliff di bawah :

” Pelik bukan saya tak kasi awak jumpa anak awak pun.. siap jumpa dgn bapak dia sekali kan sebelum ni… ada masalah jumpaaa ajee kami ni… ini di ig belum wussp lagi yg saya ada bukti dia kutuk saya ??? rasanya x perlu buat ig fake mcm ni?? ni mak sapa ni?? gigih buat fake acc……. “

” Byk benda saya tahu sampai saya rasa tak iklas nak jaga anak angkat saya tuu.. berapa byk fake acc .. mcm2 di tuduh nak rog0l anak dia.. nak publisiti anak dia.. “

” kalau nak tahu doctor ckp knp mata yom hampir buta, berair, tak boleh bernafas dgn baik dan sampai laaa ni menangis sbb punya dari ibuya ketika hamil.. “

” Malas saya nak bising kat sini biar sy simpan apa yg doctor tu ckp puncaya knp… cukup saya cakap kalau rsa awak tuu baik sgt sila ambil anak awak balik skrggg… saya bukan nak sgt anak awak.. awak yg wussp kami nak kasi anak tu.. “

” Bukan sikit duit habis nak jaga anak awak tuu.. kalau tahu mcm ni jgn kasi dari awal.. tak pun ambik time baby tuu tngah mata x leh buka dan berair.. jgn time dah comel baru nak mengungkit.. dan cari masalah pening.. “

” Dulu pura2 x mampu jaga anak… pulang balik duit saya.. saya nak bg sedekah kat org yg lebih memerlukan..  sy baca ayat awak hina saya kat wussp.. ambik jee anak awak balik.. “

Di bawah adalah printscreen komen-komen ibu Qayyum yang dimuatnaik oleh Datuk Aliff di akaun Instagram :

Yang terbaru, Datuk Aliff memuatnaik sambungan luahannya terhadap ibu kandung Qayyum :

Adakah patut saya buat.. dan apakah nasib budak tak berdosa ni ?? “

” Dekat dunia ni byk org suka menipu.. Nasihat saya kepada mereka yg ambik anak angkat lebih baik putuskan sahaja hubungan dgn mak kandung sbb selagi mereka ada hubungan dgn kita kita akan tambah pening walaupun terasa berdosa.. “

” Sbb sy dah alami dok baik2 berwussp kasi pic anak setiap bulan dan kasi mereka jumpa lps tu kutuk kita belakang.. memang kita dah ada surat peguam bagai tpi sbb terlalu memerhati anak dia ni kita rimas.. “

” Nasib baik minah tu mak ayah dia org luar kalau tak jadi benda yg sama… lain kali dah tahu diri tu sempurna jgn diberi anak kat org lain… jaga jee dr lahir.. “

” Yg sy ni baik sgt mereka nak jumpa saya kasi sbb KESIANNN LPS TU KITA DIHINA DAN DIKUTUK.. “

” Ingat sikit siapa jaga awak dulu ?? waktu awak beranak dan jaga awak siapa bayar ?? bila dah comel sehat lain pulak jadinyaaa… lain kali mintak time anak s4kit masa separuh buta keluar air mata dar4h.. cost rawat je rm6k… “

” Kita ni jaga kucing dari kecik pun kita syg.. apakah lagi manusia yg dijaga dari dalam perut… sesuaka hati jeee kasi dan ambil kalau tau mcm ni jangan wussp saya nak kasi anak tuu… mereka ingat kita ni hotel tempat jaga anak mereka ? “

” Kita habis duit bukan skit … aiyoo .. nak mengutuk tuu lain kali berpada2 kita jaga anak awak ni sehat walawiat.. utk makluman smua kebajikan masyarakat siap lawat 2kali anak2 awak ni.. cek smua okey atau tak ada masalah sehat jeee.. “

” Susu nen tau bukan cap ayam yom minum, s4kit hospital swasta.. maid khas jaga anak awak.. awak sesuaka hati komplain.. bukan kita tak tau dia tu ada anak lain dan smua anak dia kasi kat org.. “

 

View this post on Instagram

 

adakah patut saya buat..dan apakah nasib budak tak berdosa ni?? . . Dekat dunia ni byk org suka menipu.. Nasihat saya kepada mereka yg ambik anak angkat lebih baik putuskan sahaja hubungan dgn mak kandung sbb selagi mereka ada hubungan dgn kita kita akan tambah pening walaupun terasa berdosa sbb sy dah alami dok baik2 berwussp kasi pic anak setiap bulan dan kasi mereka jumpa lps tu kutuk kita belakang..memang kita dah ada surat peguam bagai tpi sbb terlalu memerhati anak dia ni kita rimas ..nasib baik minah tu mak ayah dia org luar kalau tak jadi benda yg sama…lain kali dah tahu diri tu sempurna jgn diberi anak kat org lain…jaga jee dr lahir.. yg sy ni baik sgt mereka nak jumpa saya kasi sbb KESIANNN LPS TU KITA DIHINA DAN DIKUTUK.. . . ingat sikit siapa jaga awak dulu?? waktu awak beranak dan jaga awak siapa bayar??.. bila dah comel sehat lain pulak jadinyaaa… lain kali mintak time anak sakit masa separuh buta keluar air mata darah..cost rawat je rm6k… kita ni jaga kucing dari kecik pun kita syg..apakah lagi manusia yg dijaga dari dalam perut …sesuaka hati jeee kasi dan ambil kalau tau mcm ni jangan wussp saya nak kasi anak tuu… mereka ingat kita ni hotel tempat jaga anak mereka? Kita habis duit bukan skit …aiyoo .. nak mengutuk tuu lain kali berpada2 kita jaga anak awak ni sehat walawiat.. utk makluman smua kebajikan masyarakat siap lawat 2kali anak2 awak ni…cek smua okey atau tak ada masalah sehat jeee.. susu nen tau bukan cap ayam yom minum, sakit hospital swasta.. maid khas jaga anak awak.. awak sesuaka hati komplain..bukan kita tak tau dia tu ada anak lain dan smua anak dia kasi kat org..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Rata-rata netizen menasihati Datuk Aliff untuk terus menjaga Qayyum. Antara komen-komen netizen :

” Kesian Qayyum.. kalau boleh jgn bagi la dato.. tak tahu lagi apa nasib Qayyum nanti.. perasaan dia.. kena ambil kira juga.. dari bayi lagi dato dah bela dia.. datin pun dah jadi ibu susuan Qayyum.. mesti dia sedih nak pisah dgn dato datin dan adik beradik yg lain.. “

” Mohon Dato’ @aliffsyukriterlajaklaris jaga Yom terus… Abaikan mak ayahnya. Biorkan depa… Geram plak rasanya… Tah apa jadi kat Yom nanti kalau mak ayahnya jaga. Dato’ tabah tau! “

” Mana boleh mintak balik wuuuu dah jaga helok helok dah . tulah manusia bila dah bagi tak pk dah besar budak tu baru nak nyesal . kira baik ah dato izinkan dia jumpa anak dia sbb pk dia ibu je. sabar dato sabar! “

” Kesian tengok muka anak tak bersalah ni.. Tak tahu apa-apa pun kan? Semoga anak comel ni dilindungi dimana saja dia berada.. “

” Bukn senang nk lepaskn seseorg yg kite dh anggp family… tmbh2 dh jage dr bayi… Allah je yg tau mcm mane beratnye hati nk lepaskn… sabo lah dato… “

Tak dapat nak bayangkan apabila kita terpaksa berpisah dengan anak angkat yang kita jaga dan beri kasih sayang sepenuhnya seperti anak sendiri dan akhirnya akan diserahkan kembali kepada keluarga kandungnya. Namun begitu, hati ibu kandung juga harus dijaga.

Apa-apa pun manusia hanya mampu merangcang, yang menentukannya adalah Allah SWT. Sama-sama kita doakan yang terbaik untuk Qayyum. Semoga masalah ini dapat diselesaikan dengan baik dan rasional.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Datuk Aliff Syukri by Berita Kopak / Ciungwanara

……….

Article ini disediakan oleh BERITA KOPAK / CIUNGWANARA. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, kami akan report copyright..