Sebelum Bapa Mereka Pergi, Dia Mewasi4tkan Duit 10 Juta Kepada Dua Anaknya. Tetapi Tiba-Tiba Adiknya Hanya Mengambil 100,000…

Sebelum Bapa Mereka Pergi, Dia Mewasi4tkan Duit 10 Juta Kepada Dua Anaknya. Tetapi Tiba-Tiba Adiknya Hanya Mengambil 100,000 Dan Menyerahkan Selebihnya Kepada Abangnya. Rupa-rupa Ada Kisah Disebaliknya Buat Ramai Terharu…

Bapa kepada dua beradik Zijian dan Ziqing meningg4l dunia tidak lama dahulu. Sebelum pergi, dia telah menelefon dua anak-anaknya ini, memberitahu kedua-dua adik-beradik itu bahawa dia meninggalkan warisan mereka sebanyak 10 juta dan meletakkannya di tempat selamat di rumah. Selepas selesai pengebuumian bapa mereka, Zijian bersetuju untuk balik ke kampung halamannya untuk mewarisi pusaka.

Dia berniat untuk membahagi dua wang tunai 10 juta tersebut. Apabila sampai di kampung dia pun membahagi wang tersebut didepan adiknya Ziqing. Tetapi Ziqing berkata kepada abangnya yang dia tidak perlu membahagikan samarata, dia hanya memerlukan 100,000 yuan dari wang tersebut.

Zijian yang mendengarkan adiknya berkata begitu tidak bersetuju kerana wang tersebut adalah w4siat dari bapa mereka. Zijian mengatakan walaupun adiknya belum berkahwin dan perbelanjaannya tidak besar seperti dirinya yang berkeluarga tetapi pada masa akan datang, 100,000 yuan itu tidak akan cukup.

Walau bagaimanapun, tidak kira bagaimana Zijian berkata, adiknya itu berkeras untuk mengambil hanya 100,000 yuan. Dalam perjalanan ke rumah, Zijing masih merasa keliru dengan sikap adiknya itu. Tetapi dia berfikir, dengan begitu banyak wang, dia boleh membuat pelaburan, dan isterinya pasti akan sangat gembira.

Sampainya di rumah dia memberitahu perkara itu kepada isterinya tetapi isterinya itu tergamam mendengar apa yang diberitahu oleh suaminya itu. Rupanya tidak lama sebelum itu, isterinya itu pergi ke h0spital untuk mendapatkan pemeriksaan kesihatan, dan kebetulan bertemu dengan Ziqing di hospital. Dari situ Ziqing mendapat tahu yang kakak iparnya itu mengid4p k4n ser p4yud4ra peringkat akhir.

Kakak iparnya menyuruh Ziqing tidak memberitahu perkara itu kepada suaminya iaitu abang kepada Ziqing. Dia tidak mahu menyusahkan suaminya dan membuatkan suaminya merasa susah hati. Ziqing yang mendengarnya berasa sangat sedih tetapi dia berjanji untuk merahsiakan perkara itu dari pengetahuan abangnya.

Akhirnya isteri Zijing sambil men4ngis sebak menceritakan peny4kit yang dihid4pinya itu kepada suaminya dan memberitahu suaminya itu yang adiknya hanya mengambil 100,000 yuan kerana ingin membantunya. Zijing merasa sangat terkej0t tetapi dalam masa yang sama dia begitu terharu dengan adiknya itu yang begitu baik hati dan berhati mulia.

Ziqing berfikir wang tersebut boleh dimanfaatkan untuk perbelanjaan perubatan kakak iparnya. Kerana itulah dia rela mengambil hanya 100,000 yuan sahaja dan menyerahkan selebihnya kepada abangnya.

Terima Kasih kerana Membaca. Semoga Bermanfaat Dan Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disusun oleh Ciungwanara / Berita Kopak

Sumber : micelle0926