Sila Baca Pengalaman Menak0tkan Lelaki Ini Sebelum Anda Membeli KASUT BERLAMPU Untuk Anak-Anak Anda.

Sila Baca Pengalaman Menak0tkan Lelaki Ini Sebelum Anda Membeli KASUT BERLAMPU Untuk Anak-Anak Anda.

Kita selalu melihat ramai kanak-kanak yang membelikan anak-anak mereka kasut yang berlampu yang berwarna-warni. Cahaya yang keluar dari kasut tersebut menjadi data penarik tersendiri untuk kanak-kanak memilikinya.

Bagaimanapun seorang netizen yang bernama J0van Virag dari Texas berk0ngsi pengalamannya yang menak0tkan tentang kasut berlampu ini sepatutnya menjadi sebuah perkara yang patut difikirkan dan diberi perhatian sebelum anda membeli kasut ini untuk kanak-kanak.

Menurutnya, pada satu hari kasut itu tiba-tiba terb4kar ketika diletakkan pada bahagian belakang keretanya. “Bahagian belakang kereta terbak4r ter0k, termasuk kusyen kereta. Dari hasil perbincangan dengan pihak bomba mendapati kasut anak saya yang berlampu itu adalah penyebabnya”. Kata J0van.

Tetapi, dia bernasib baik kerana anaknya tidak memakai kasut tersebut ketika kejadian itu berlaku. Bateri lithhiium dari kasut itu dikatakan menjadi punca kepada kebak4ran itu.

Pengarah konsultan keselamatan Kebak4ran, Cam Cope dari Texas bersetuju bahawa kasut tersebut boleh menjadi punca terjadinya kebak4ran.

“Bateri yang digunakan pada kasut itu memang kecil. Tetapi, ianya mempunyai tenaga yang cukup untuk menghasilkan keb4karan. Ditambah lagi jika pembuatannya yang tidak berkualiti.”

“Kabel yang digunakan sangat sangat nipis. Semakin nipis kabel yang digunakan, semakin berpotensi menyebabkna kebak4ran”. Katanya.

Jadi selepas anda membaca pengalaman yang dik0ngsi oleh Jovan di atas, anda boleh menimbangkan adakah anda patut membeli untuk anak-anak anda kasut tersebut. Seperti kata-kata orang berilmu, ‘mengetahui sesuatu perkara itu boleh mendatangkan kebur0kan dan anda tidak melakukannya adalah lebih baik dari segalanya’.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disusun Oleh Ciungwanara / Berita Kopak

Sumber : Gudanginfo.net