” ISTERI aku seorang alim dan kuat agama tapi dia punya cemburu sampai sanggup cari laki lain sebabkan nak bagi aku JELES “

” ISTERI aku seorang alim dan kuat agama tapi dia punya cemburu sampai sanggup cari laki lain sebabkan nak bagi aku JELES “

Kita selalu mendengar kisah rumhtangga yang kadang-kadang tidak kita sangka ianya ada terjadi di dalam dunia rumahtangga. Walupun kedengaran seperti tidak masuk akal tetapi di dalam dunia ini segalanya akan terjadi kerana manusia bukanlah semuanya sama.

Kali ini diceritakan kisah tentang seorang suami yang mempunyai isteri yang mempunyai sikap cemburu yang terlalu tinggi sehinggakan dia tidak menyangka isterinya itu sanggup melakukan perkara yang tidak terpuji. Baca Kisahnya di bawah ini…

Assalamualaikum semua. Mohon min hide kan profile sy…

Aku 25tahun dah isteri aku 24 tahun. Kami sudah 2 tahun berkahwin. Di awal perkahwinan kami sangat bahagia walaupun masih belum dikurniakan cahaya mata. Isteri aku seorang yg baik, cantik dan tak pernah tinggal solat almaklumlah parents dia alim.


Gambar Sekadar Hiasan

Untung aku dapat isteri yg sentiasa mengingatkan aku kepada solat.. aku seorang lelaki biasa. Solat pun kadang kadang tak cukup selepas kawin ni aku cuba utk solat penuh 5 waktu. Aku ni ramai kawan perempuan dan isteri aku ni seorang yg cemburu buta. Takkan la lepas kawin aku nk putuskan hubungan terus dengan kawan kawan perempuan aku kawan 1 sekolah je kot.

Bini aku ni pulak Dah la kuat cemburu lepas tu sikapnya suka membalas perbuatan aku.. cerita dia macam ni. Aku chat la macam biasa dengan kawan perempuan aku. Adik angkat aku. Biasalah.. bertanya khabar ap semua.. dia awal perkahwinan dia okay. Dia macam tak kesah so aku fikir dia tak cemburu lh. Bila time kteorang gaduh besar barulah dia lepaskan semua ap yg terbuku kat hati dia.

Yg dia marah aku chat dengan adk angkat aku semua tu lh… sampai apa yg aku chat pun dia tahu. Even aku dah delete chat tu. Aku pun tak faham dari mana dia tahu.so lepas tu aku minta maaf la. Aku cuba brlembut tapi hati dia keras. Dia ibarat menyimpan dendam.. ye.. aku tahu aku dah banyak kali sakitkan hati dia. Menipu dia tapi tak perlukan dia membalas perbuatan aku.. korang tahu dia buat apa. Dia cari balik abang angkat dia. Dia chat… sampai tengah malam pun chat lagi.. sumpah aku panas tapi aku sabar.


Gambar Sekadar Hiasan

Aku tahu dia cuma nk balas perbuatan aku. Dia memang dah berubah sngt sekarang ni. Dia dah tak ceria macam dulu. Dia tunaikan tanggungjawab dia sebagai isteri tapi aku tak tahu dia ikhlas ke tak. Kadang kala aku tengok mimik muka dia macam tak ikhlas. Dia dah tak cerita macam dulu. Dia sebok dengan handfon bagi dia handfon tu lah nyawa dia.. yg terbaru aku ada tengok dia ada chat dengan seorang mamat navy ni.. aku tak tahu lah sape usha sape dulu tapi aku yakin laki tu yg usha bini aku dulu sebab bini aku sejenis pemalu.

Aku sabar lagi.. aku hanya mampu tegur tapi dia tak dengar.aku perasan dia nk tiru perangai aku yg nak berkwan dengan lawan jantina. Walhal aku kenal sebelum kawin dia tak macam tu. Selepas dari kiteorang gaduh besar tu dia dah macam tak peduli dah dengan aku. Pendek kata dia dah macam tak cemburu dengan aku. Dia lagi suka berkawan dengan laki tak tentu hala macam tu.. tolong la bagi pendapat kat aku. Macam mana aku nak kembalikan isteri aku yg dulu. Yg cerita yg menyenangkan hati aku.

Begitulah luahan suami itu yang menceritakan tentang mengenai isterinya. Anda boleh memberikan pendapat dan pandangan pada ruangan komentar.

Terima kasih kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Disusun Oleh Berita Kopak / Ciungwanara

Sumber Asal : KRT