Wanita Ini Mengemas Stor Lama Di Rumahnya, Alangkah Terkej0tnya Apabila Dia Melihat ‘Sesuatu’ Yang Bergerak . Rupa-rupanya Benda Bergerak Itu Telah 30 Tahun Berada Di Situ…

Wanita Ini Mengemas Stor Lama Di Rumahnya, Alangkah Terkej0tnya Apabila Dia Melihat ‘Sesuatu’ Yang Bergerak . Rupa-rupanya Benda Bergerak Itu Telah 30 Tahun Berada Di Situ…

Seorang wanita di Rio De Janeiro, Brazil mengemas stor lama untuk melihat barang-barang yang masih boleh dia guna. Ini kerana dia dan keluarga akan berpindah, jadi dia pun membuka pintu stor itu yang telah lama mereka tinggalkan.

Sedang mereka mengemasnya, tiba-tiba dia terlihat sesuatu di dalam gelap. Walaupun tak0t, tetapi dia cuba memberanikan diri untuk melihat apakah benda itu. Apabila dihampiri, benda itu bergerak !

Dia pun terus memanggil suaminya yang berada di dalam rumah. Suaminya yang datang pun pergi melihat apakah benda itu. Rupa-rupanya benda itu adalah seekor kira-kura. Ini bukan kura-kura biasa, ini adalah kura-kura yang masih hidup di dalam stor itu selepas 30 tahun!

Suaminya itu masih ingat yang kura-kura ini bermain di stor itu sewaktu dia masih kecil. Pada masa itu dia menolong bapanya mengubahsuai stor tersebut. Dia melihat kura-kura tersebut masuk di stor tersebut. Dia menyangka kura-kura itu telah keluar apabila mereka telah siap mengubahsuai stor ini.

Dia merasa sangat terkej0t melihat kura-kura itu kekal hidup walaupun ditinggalkan begitu lama di dalam stor yang terkunci. Dia berkata mungkin dia dapat hidup dengan memakan anai-anai yang berada di dalam stor itu kerana di dalam stor itu banyak terdapat perabut kayu yang telah reput.

Tetapi sebenarnya, kura-kura antara makhluk yang usianya panjang. Malahan usianya lebih panjang daripada manusia dan haiwan itu dapat bertahan hidup di mana sahaja ia berada. Jadi tidak hairanlah, kura-kura itu dapat bertahan selama 30 tahun di dalam bilik yang terkunci itu.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan Oleh Berita Kopak / Ciungwanara

Sumber : micelle0926