Dia Yang Baru Balik Outstation Tidak Mendapat Layanan Baik dari isterinya, Lalu Dia Pun Memasang CCTV Di Bilik Tidur. Setelah Melihat CCTV, Tiba-Tiba Airmatanya Menitis…

Dia Yang Baru Balik Outstation Tidak Mendapat Layanan Baik dari Isterinya, Lalu Dia Pun Memasang CCTV Di Bilik Tidur. Setelah Melihat CCTV, Tiba-Tiba Airmatanya Menitis…

Pada masa kini, sesetengah wanita memilih untuk menjadi ibu sepenuh masa di rumah selama satu atau dua tahun selepas mereka melahirkan anak. Suaminya bekerja di luar untuk mencari pendapatan buat keluarga, yang tidak dapat dielakkan menyebabkan kedua-dua mereka menjauhi antara satu sama lain.

Pada masa itu adalah ujian paling saling mempercayai antara suami dan isteri. Ditambah lagi dengan perubahan peranan secara tiba-tiba oleh si ibu, fizikal dan psik0logi ibu akan mempunyai jurang yang besar, lebih mudah untuk meningkatkan perselisihan antara keduanya.

Lelaki ini adalah seorang arkitek yang sering pergi outstation ke tapak pembinaan dan meninggalkan isterinya selama satu atau dua bulan. Sejak isterinya melahirkan seorang anak lelaki, hubungan antara dia dan isteri seolah-olah telah berubah. Suaminya selalu tidak bersemangat.

Walaupun dia baru saja pulang setelah sekian lama outstation, isterinya tidak menunjukkan apa-apa kejutan. Setiap kali dia mahu berhubungan dengan isterinya, isterinya selalu menghindar atas alasan terlalu letih. Dia terfikir apakah menjaga seorang anak sahaja di rumah selalu meletihkan? Adakah kerja itu lebih sukar dari kerjanya yang pergi ke serata tempat mencari rezeki?

Jadi kali ini, dia memasang monitor di rumah sebelum melakukan perjalanan perniagaan dan mahu melihat apa yang dilakukan oleh isterinya. Pada waktu petang dia menghidupkan monitor dan melihat adegan isterinya dan anaknya tidur, yang membuatnya sedih. Ternyata dia salah memahami isterinya.

Dia dapat melihat dari monitor bagaimana sukarnuya isterinya. Isternya mungkin tidak tidur pada siang hari. Dia sudah sangat mengantuk, tetapi dia melihat anak mereka begitu bersemangat. Dia mesti mencari ibunya untuk bermain. Tidak kira apa yang isterinya itu lakukan, dia melihat anaknyaakan mencarinya. dia. Anaknya akan duduk di muka ibunya untuk sementara waktu, dan akan menarik rambut ibunya.

Sesetengah orang mengatakan bahawa apabila kanak-kanak itu tidur, adalah seorang ibu tidak tidur. Adakah ini benar? Seseorang ibu akan melakukan pelbagai kerja semasa anaknya tidur, memasak, membersihkan, mencuci pampers dan mencuci pakaian serta berbagai lagi. Dan waktu malam adalah waktu yang amat meletihkan tetapi anak pula masih terjaga.

Suami ini menulis, “Maafkan saya isteriku, kamu pergi ke tandas untuk memegang anak, memasak dan memasak sambil memegang anak, membeli makanan membawa anak, dan bangun lima atau enam kali setiap malam untuk memberi susu dan bermain dengan anak? Saya tidak tahu begitu sukarnya menjaga seorang anak. Maafkan saya isteriku”.

Menjaga anak benar-benar bukan perkara yang mudah. Terutama untuk ibu sepenuh masa, ia adalah satu pekerjaan yang ikhlas dan bersungguh-sungguh. Tetapi tenaga seorang ibu itu tidak dapat ditandingi oleh 10 orang lelaki dewsa sekali pun.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan Oleh Ciungwanara / Berita Kopak

Sumber: micelle0926