“Orang Pun Dah Muak Tengok Cerita Kau Dengan Anak Kau” Ini Luahan Zarina Zainuddin

Pelakon Zarina Zainuddin mengakui bukan mudah untuk mengendalikan anak auutism, Muhammad Razil Azrai atau Azil.

Menerusi laman Instagram miliknya, Zarina menjelaskan adakalanya dia hampir berputus asa untuk membesarkan anaknya itu yang mempunyai pelbagai ragam.

View this post on Instagram

Bila merenung wajah azil ni saya pun sayu.. Saya mak mestilah ada perasaan kasih walau asyik kena pukul kena gigit ..kadang nak bangun pun tak larat.. tapi gagahkan jugak kadang rasa nak tinggalkan jer bila keluar ..sampai separuh jalan patah balik ambik dia.. Orang ada yang mengata..ehh sudah sudahlah mintak simpati orang orang pun dah muak tengok cite kau dengan anak kau yang sakit otak tu.. biarlah ..katalah suka hati koranglah nak kata apa.. Allhamdulillah ..saya cuma nak syer apa yang saya rasa dan alami bila berdepan dengan anak2 autism saya.. tak suka tkpe.. Semuga anak saya dan anak2 autism yang lain dapat sepenuh perhatian dan kasih sayang dari ibubapa dan kaum keluargaj juga masyarakat sekeliling 💕 Buat semua followers saya, terima kasih kerana selalu mendoakan saya 💖 #Allahsenyiasaadauntukkita Telekung indah @as.legacymalaysia

A post shared by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_) on

“Bila merenung wajah Azil ni saya pun sayu. Saya mak mestilah ada perasaan kasih walau asyik kena pukul kena giigit.

“Kadang nak bangun pun tak larat tapi gagahkan jugak kadang rasa nak tinggalkan jer bila keluar. Sampai separuh jalan patah balik ambik dia,” tulisnya.

Tambah Zarina, ada juga pihak yang mempertikaikan tindakannya yang dikatakan sering meraih simpati apabila berkongsi video bersama Azal.

“Orang ada yang mengata, ehh sudah-sudahlah mintak simpati orang, orang pun dah mu4k tengok cerita kau dengan anak kau yang s4kit ot4k tu. Biarlah, katalah suka hati koranglah nak kata apa.

“Allhamdulillah, saya cuma nak kongsi apa yang saya rasa dan alami bila berdepan dengan anak-anak autism saya. Tak suka tak apa.

“Semoga anak saya dan anak-anak auutism yang lain dapat sepenuh perhatian dan kasih sayang dari ibu bapa dan kaum keluarga juga masyarakat sekeliling.

“Buat semua followers saya, terima kasih kerana selalu mendoakan saya. #AllahSentiasaAdaUntukKita,” tulisnya.

Menerusi ruangan komen, rata-rata kagum melihat kesabaran dan kesungguhan Zarina menjalankan tanggungjawabnya sebagai ibu kepada anak kembar auutism.

Ada juga berharap agar Zarina tidak mempedulikan apa yang diperkatakan oleh orang sebaliknya terus memberi inspirasi kepada pengikutnya.

Selain berlakon, Zarina juga terkenal dengan jualan pulut kuning bersama rendang yang mendapat sambutan positif pelanggan.

Sumber : Gempak